ועדת הכלכלה דנה שוב בתקנות שנועדו לחייב התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים

ועדת הכלכלה דנה שוב בתיקונים לתקנות התעבורה וצו התעבורה, שמחייבים התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. לפי ההצעה, החובה תחול על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5 ותיכנס לתוקף ב-1 ביוני 2021, כך שהציבור יוכל להיערך ולהתקין את המערכות עוד לפני הקיץ. מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 5 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות.

בדיון הקודם דרש היו"ר, ח"כ יעקב מרגי, הבהרות באשר ליישום ולעלויות. בדיון הנוכחי הגיש משרד התחבורה הצעה מתוקנת, לפיה יתאפשרו או התקנה של מערכת שהוטמעה על ידי היצרן, או מערכת שעומדת בתקן הישראלי שנקבע לשם כך.


בדיון התברר כי משרד התחבורה הציג בפני הוועדה נוסח של תקן ישראלי שאיננו תואם את את התקן האיטלקי להצעת החוק שהוא התקן היחיד שקיים בעולם לנושא. התקן האיטלקי מחמיר פחות והוא דורש רק הצהרת יבואן או יצרן שהמערכת תקינה ועומדת בכל הסטנדרטים הנדרשים כגון: תקן אלקטרו  גנטי, תקן בטיחות, תקן של תדרי משרד התקשורת וכדומה ואילו בתקן הישראלי שהציע משרד התחבורה נדרש בנוסף להצהרת היבואן או היצרן גם בדיקת מעבדה. כמו כן, על פי התקן האיטלקי המערכת מסובסדת בחלקה ע"י הממשלה.


לאחר שיו"ר הועדה, ח"כ יעקב מרגי הבין שאין כל אזכור לחקיקה האיטלקית בנוסח החוק שהוגש לוועדה, הוא החליט שלא לקיים הצבעה וביקש ממשרד התחבורה להתאים את החוק לחקיקה האיטלקית ולהגיש לוועדה את הנוסח המתאים.