משרד התחבורה בחר בויה ללא מכרז

 

מוצאי שבת 21 מרץ 2020                                                               

דחוף                                                                                         

 

 

הודעה לעיתונות

 

משרד התחבורה מבקש להתקשר בפטור ממכרז עם חברת ויה לצורך ביצוע הסעות מזדמנות כחלופה למערך התחבורה הציבורית שצומצם. המשרד מתכוון לשלם ל"ויה" 4 מיליון שקל בעבור שירותי התוכנה ל-6 חודשים – כאשר בפועל ברור כי לא יידרש אפילו למחצית התקופה.

זו למעשה העדפה של אפליקציה אחת על פני אחרות במתן פטור ממכרז ותוך פגיעה בלתי מידתית בענף ההסעות על עשרות אלפי עובדיו.

העובדות הן:

ארגון חברות ההסעה בישראל מפעיל צי של יותר מ-22,000 כלי רכב ומעסיק 25,000 עובדים.

גם בימי חירום אלה, וגם לאחר הצו האחרון, מיום חמישי 19/3/2020 המחייב ביותר, נהגי חברות ההסעה נמנים על מערך הכוחות החיוניים למשק המסיעים אלפי עובדים אל מקומות עבודה חיוניים כפי שהוגדרו – עובדה כי רוב מוחלט של עובדי המפעלים החיוניים מוסעים על חברות החברות בארגון חברות ההסעה ולא על ידי התחבורה הציבורית.

נתון מעניין נוסף הוא שבסוף השבוע האחרון ומיום חמישי לא התקיימו שרותי תח"צ ולא נשמעה צעקה על מחסור בשרותי הסעה בקרב המפעלים החיוניים שהמשיכו לפעול.

פנינו לא אחת למשרד התחבורה כדי שיעשו שימוש בחברות ההסעה לצורך הסעות המוניות / ציבוריות שכן אך טבעי הדבר.

 

כוונת משרד התחבורה להקנות בעת הזו, לחברת דן מפעילת שרות BUBBLE סכום עתק וזאת לאחר שכבר הוקצו לה יותרמ-40 מיליון שקל, ללא פרסום אמות המידה וככל הנראה מבלי שהוכח כי סכום זה תרם לשיפור השירות. יתרה מזו, חברת דן ממשיכה במקביל ליהנות מסובסידיה ממשלתית נדיבה בעודה נהנית גם מכספי משלם המיסים המוזרמים ל-BUBBLE.

הסדר שכזה, לאפשר הסעה של עובדים באמצעות מיניבוסים של "יונייטד" חברת ההיסעים פרטית בקבוצת "דן"  – הוא גזילת מקור הפרנסה שכן חברות ההסעה הפרטיות הן שכאמור, מסיעות בפועל את העובדים ביומיום – וגם בימים אלו.

דבר תמוה נוסף הוא מתן פטור לחברת "ויה" בזמן שישנם אפליקציות ופלטפורמות נוספות דומות שפועלות כיום בשיתופי פעולה עם חברות ההסעה הפרטיות.

 

 

 

על פי מיטב הבנתנו בכוונת משרד התחבורה להשית את התשלום בעבור הנסיעה על העובדים במסגרת השימוש האפליקציה, דבר שיכביד מאוד על העובדים שגם ככה נמצאים במצוקה כלכלי.

על פי ניסיונות העבר השימוש באפליקציה שפועלת בגוש דן באמצעות חברת דן לא מימשה את יעודה ועל פי הסקרים שבוצעו מספר הנוסעים היה נמוך ביותר. מניתוח הנתונים בערים אחרות בעולם בהן פועלת "ויה" עולים נתונים דומים המעידים על כישלון מתמשך.

 

 ההעדפה לא יכולה להימשך!!!

ארגון חברות ההסעה פנה למשרד התחבורה ולמנהלי היחידות המקצועיות כדי שיעשו שימוש בצי כלי רכב ענק העומד לרשותם  ובהם: אוטובוסים פרטיים, מיניבוסים, אוטובוסים זעירים – כלי רכב מ-10 מקומות ישיבה ועד 55 מקומות.

בשעת חירום זו, נוכח צו השעה אנו נוהגים באיפוק, פונים כל העת אל משרדי הממשלה – ולדאבוננו זוכים להתעלמות מופגנת של מקבלי ההחלטות.

פנינו אל שר התחבורה וכל הגורמים המקצועיים שיישבו איתנו לקביעת נוהל מקצועי אשר יעניק פתרון למחדל ויאפשר הסעות בשליטת הממשלה.

לא נענינו, זוהי שעת חירום עבורנו בעלי החברות הקורסות.

 

                                                                                בברכה,

                                                                                                                ניסים סרוסי, יו"ר

                                                                                                               ארגון חברות ההסעה

העתק:

שוקי שדה: מנכ"ל

לפרטים ולמידע נוסף:

ניסים סרוסי, יו"ר ארגון חברות ההסעה בישראל – סלולר: 054-5602800

שוקי שדה, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה בישראל – סלולר: 052-5172200

צור חכמון, אסטרטגיה ותקשורת – סלולר- 050-5217189

 

תמונות לשימוש חופשי:

ניסים סרוסי: צילום עצמי

שוקי שדה: אולפני פוקס

 

כתיבת תגובה